KNK Networks

KNK Networks hankki juuri omiin tarpeisiinsa erikoisvarustellut hyötyajoneuvot ALD Huoltoleasingilla

Reisjärveläinen verkonrakennusyritys KNK Networks on ollut ALD Automotiven tyytyväinen hyötyajoneuvoasiakas jo vuodesta 2017. Pakettiautojen ja muiden ajoneuvojen erikoisvarustelu on sujunut nopeasti ja helposti ALD:n ammattitaitoisessa ohjauksessa.

KNK_Networks_Transporter

Päätös vaihtaa omistuksesta hyötyajoneuvoleasingiin oli helppo osaavan kumppanin avulla

Ennen vuotta 2017 KNK Networksillä oli käytössä kymmenkunta omaa hyötyajoneuvoa. Kun koitti aika uusia ajoneuvot, KNK Networksin yrittäjät Tomi, Antti ja Katja Niskakoski totesivat, että vaihtoehtoiset rahoitustavat on myös syytä kartoittaa.

– Autokannan hallinnointi ja kulujen seuranta oli hankalaa ja työlästä. Päätimme, että emme enää sijoita siihen resursseja ja pääomaa, vaan selvitämme, millaisia leasing-ratkaisuja olisi tarjolla, Tomi Niskakoski muistelee yhteistyön alkuaikoja.

Omatoimisen tilannekartoituksen jälkeen Niskakoskelle vinkattiin ALD Automotiven hyötyajoneuvokonkarista Risto Kunnasvuosta, jonka kanssa yhteinen sävel löytyikin nopeasti.

– Tarkasti kävimme yhdessä läpi omistuksen ja leasingin hyödyt ja riskit. Leasing voitti, päällimmäisenä hyötynä pääoman vapauttaminen ja kulujen ennakoinnin helppous, Kunnasvuo kiteyttää.

Kunnasvuo kartoitti yrityksen tarpeet ja ehdotti soveltuvia ajoneuvoja. Muun muassa nelivetoisuus, automaattivaihteet ja varustelumahdollisuudet ratkaisivat valinnan Volkswagen-konsernin tuotteiden suuntaan. Myös huoltokumppani piti löytyä tarpeeksi läheltä.

Auton lisävarusteet yksi ratkaisevista tekijöistä hyötyajoneuvon leasingissa

Monesti hyötyajoneuvot vaativat jonkinlaista erikoisvarustelua, ja sitä saatetaan pitää esteenä esimerkiksi pakettiauton leasingille. Erikoisvarustelu ei kuitenkaan ole este leasingille, sillä ALD Automotiven kautta myös hyötyajoneuvojen erikoisvarustelu onnistuu. Näin tehtiin myös KNK Networksillä.

Transporter tavaratila– Tarvekartoituksen pohjalta totesimme, että KNK Networksillä oli hyötyajoneuvoille muutama erilainen käyttötarkoitus, jotka kukin vaativat omanlaisensa varustelun. Hyväksi havaittujen yhteistyökumppaneidemme kanssa lähdimme näitä toteuttamaan, Kunnasvuo toteaa.

Sähköasentajien tarpeisiin varusteltujen Transporter-pakettiautojen tavaratilaan tehtiin hyllyratkaisuja, joiden avulla työvälineet on helppo pitää järjestyksessä. Myös sivuoven taakse saatiin laatikosto, johon pääsee helposti ja nopeasti käsiksi ulkopuolelta. Lisäksi autoihin asennettiin kattotelineitä, joihin voi kiinnittää esimerkiksi tikapuut tai suksiboksin tavarankuljetusta varten.

Maanrakennustiimin tarpeisiin valittiin miehistönkuljetusajoneuvoja, jotka on rakennettu Crafter-matkailuauton runkoon. Ne toimivat tarvittaessa paitsi taukotilana, myös väliaikaisena toimistona. Erikoisvarusteluun kuuluu muun muassa mikroaaltouuni ja pieni työpöytä ohjaamon puolella. Auton takaosaan jää hyvänkokoinen hyllyvarusteltu tavaratila ja lisää tilaa tavaroille löytyy myös auton kattotelineiltä.

Transporter Työnjohto Tomin käytössä olevaKäytössä on myös Transporter-pakettiautoon rakennettu työnjohtoauto, joka on kuin täysin varusteltu liikkuva toimisto työpöytineen, vetolaatikoineen ja ilmoitustauluineen. Virta esimerkiksi tietokoneeseen saadaan 1500 W invertteristä. Ajoneuvon oleskelutila on luonnollisesti lämpöeristetty, ja lämmitys hoituu erillisen vesikennolämmittimen avulla. Myös työnjohtoauton takaosassa on hyllyllä varustettu tavaratila, jonne mahtuu lisää työmaalla tarvittavia välineitä.

Ensimmäisten yhdeksän ajoneuvojen jälkeen KNK Networks on laajentanut ajoneuvokantaansa myös Amarok-lava-autolla, jonka kyydissä kulkee näppärästi muun muassa tienalitusmyyrä.

Kaikki KNK Networksin ajoneuvot on totta kai varustettu myös erilaisilla työskentely- ja huomiovalaisimilla työskentelyturvallisuuden varmistamiseksi.

Yhteistyö jatkuu uusilla ajoneuvoilla

KNK Networksin ja ALD Automotiven yhteistyö alkoi jo 2017, joten nyt on tullut aika vaihtaa ensimmäiset ajoneuvot uusiin. Kaikkia yhdeksää alkuperäistä ajoneuvoa ei kuitenkaan vaihdeta kerralla, vaan kolmen auton ryhmissä, jotta prosessi sujuu mahdollisimman ketterästi.

– Erikoisvarustelu tilattuihin uusiin autoihin hoidetaan tällä kertaa hiukan eri tavalla, sillä päätimme siirtää hyllykalusteet vanhoista autoista uusiin. Tällä pyrimme sekä kustannustehokkuuteen että säästämään materiaaleja ympäristönkin näkökulmasta, Kunnasvuo avaa.

Uusien ajoneuvojen teippaukset hoituvat nekin näppärästi ALD Automotiven hyväksi havaittujen yhteistyökumppaneiden kautta. Autoliike toimittaa autot verhoomoon varusteltavaksi, jonka jälkeen kuljetusliike toimittaa valmiit ajoneuvot tilaajalle. Koko prosessiin menee muutama viikko sen jälkeen, kun ajoneuvo on saapunut maahan.

– Kyllähän se säästää aikaa ja meidän omia resursseja, kun Risto tuntee meidät ja tietää tismalleen, mitä tarvitsemme. Ei tarvitse itse järjestellä kaikkia eri vaiheita, vaan voi luottaa siihen, että ALD:llä homma hoituu, kiteyttää Tomi Niskakoski.

Kattava huoltoleasing auttaa ennakoimaan kuluja

Tomi Niskakoski on tyytyväinen yhteistyöhön ALD:n kanssa. Erityisesti Kunnasvuon asiantuntemus teki häneen vaikutuksen heti alusta.

– Jos nyt lähtisin uutena miettimään leasing-ratkaisuja, ottaisin jo paljon varhaisemmassa vaiheessa yhteyttä asiantuntijaan, kuten Ristoon. Sieltä ne ratkaisut ja räätälöinnit löytyvät paljon helpommin kuin yksinään pähkäillessä, Niskakoski neuvoo samassa tilanteessa olevia.

Niskakoski kannustaakin erilaisia ajoneuvoratkaisuja kilpailuttaessa miettimään, mitä sopimus oikeasti sisältää. Onko kyseessä pelkkä rahoitusratkaisu, vaiko kattava huoltoleasing? Vaikka auto olisi uusikin, kulujen ennakoiminen on hankalaa ja yllätyksiä voi tulla.

– Itse laitan ison painoarvon kumppanin asiantuntijuudelle, jotta ongelmatilanteissakaan et jää yksin, Niskakoski summaa.

Ota yhteyttä
010 404 00