AJANKOHTAISIA AIHEITA

23huhti
2020

Usein kysytyt kysymykset poikkeusolojen aikana

Usein kysytyt kysymykset poikkeusolojen aikana

Olemme koonneet vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin koronaviruksen vaikutuksista ALD Automotiven toimintaan.

Miten uuden auton vastaanotto tapahtuu? Voiko sovittua ajankohtaa siirtää?
Uuden auton luovutus tapahtuu autoliikkeiden ohjeiden mukaisesti, ja nämä ohjeet tulee varmistaa suoraan autoliikkeestä. Luovutuspäivää voi olla mahdollista siirtää esimerkiksi karanteenista johtuen, mutta siirto pitää sopia autoliikkeen kanssa. Mikäli työpaikalla on epävarma tilanne auton vastaanottamisen suhteen, tulee autoilijan olla ensisijaisesti yhteydessä työnantajaansa. Kaikki muutokset tulee ilmoittaa ALD:lle kirjallisesti.

Pitääkö auto viedä määräaikaishuoltoon poikkeusaikana?
Leasing-autot tulee huoltaa ajallaan. Autoliikkeiden huolto-, korjaus- ja noutopalvelut ovat tarjolla autoliikekohtaisten ohjeiden mukaisesti. Tarkemmat tiedot löytyvät autoliikkeiden sivuilta. ALD:n noutopalvelut toimivat nyt poikkeuksellisesti myös kotiosoitteesta. Lue lisää määräaikaishuolloista täältä.  


Voidaanko auto noutaa vauriokorjaukseen kotiosoitteesta?
Vauriokorjauspalvelu toimii valtakunnallisesti myös noutopalveluna, poikkeustilanteessa myös kotiosoitteesta. Lisäksi autoliikkeiden sivuilta löytyy merkkikorjaamojen ajantasaiset ohjeet. Lue lisää vauriokorjauspalveluista täältä.

Minne voin olla yhteydessä renkaidenvaihdosta? Onko kesärenkaat pakko vaihtaa vaikka autolla ei ajeta paljon?
ALD Automotiven yhteistyökumppanit, Vianor ja Euromaster, tarjoavat rengaspalvelua vallitseva tilanne huomioiden. Lisätietoja ja toimipistekohtaisia ohjeita saa suoraan rengasliikkeistä. Nastarenkailla on sallittua ajaa vain pääsiäisen jälkeiseen maanantaihin asti tai mikäli keli sitä vaatii.

Miten sijaisautopalvelu toimii nyt?
Sijaisautopalvelut toimivat normaalisti Europcar- ja Hertz-autovuokraamoista.

  • Europcarin varauskeskus puh. 0403 062 520, sijaisautopalvelu@europcar.fi
  • Hertz varauspalvelu puh. 020 555 2228, aldsijaisautot@hertz.fi

Autojen sisäpuhdistukseen on panostettu merkittävästi, kumppaneiltamme saa tarvittaessa lisätietoa tilanteeseen liittyen. ALD:n omat sijaisautot palautetaan alla olevien leasingautojen palautusohjeiden mukaisesti.

Miten auto palautetaan ALD:lle leasingsopimuksen päättyessä?
Palautuspisteistämme Tampere ja Oulu toimivat normaaliin tapaan. Vantaan Koivuhaassa ja Kaivokselassa auto palautetaan ilman fyysistä kontaktia palauttamalla avaimet tuulikaapissa sijaitsevaan postilaatikkoon kirjekuoressa, johon kirjoitetaan rekisteritunnus. Ajankohtaiset ohjeet voi tarkistaa suoraan palautuspisteistä.

 

Ota yhteyttä
010 404 00